About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Saturday, September 18, 2010

Raya Aidilfitri 2010 (Part 2)

Wah ni dah raya ke bape dah ni? Dah banyak dpt collection?? Aku?? Standard org dh dewasa mcm aku ni seronok bg org duit raya je lah ... Tapi dlh juga yg bermurah hati bg aku duit raya disebabkn kecomelan aku kot.... Pastu tgh tgu ada org tu janji nk bg aku duit raya.... X kira janji mesti ditepati....Mestilah lg seronok kan dpt duit raya ni kan wpun umo dh lebih had utk dpt duit raya...... Shout out Nak duit raya! Nak duit raya! sambil terkinja2 ala2 beruk mat ye agak2 boleh ke duit raya jatuh dari langit....hahahha.... tetiba rsa mcm nk jd budak kecik balik... boleh dpt duit raya banyak2... Kalaulah ada mesin masa yg mcm kt dlm citer Doraemon tu kan best.... Dh mulalah tu berangan yg bukan2 cik mimie ni... hehehe sorry ye terberangan kejap...

Tapi bagi duit raya kat budak kecik ni pun ada nikmatnya tersendiri... Seronok juga bila tgk budak2 kecik senyum smpi ke telinga dan ada juga yg terkinja2 bla dpt duit raya.... Tapi ada juga yg xnak amek duit raya dgn alasan dh dpt duit raya banyak dh....biasalah budak2 ni mcm2 ragam diorg... Bagi duit raya kat budak2 ni banyak hikmahnya.... sebabnya budak2 ni suci hatinya.. blum ada dosa lg...So, bla kita bg diorg duit raya pastu diorg pun happy kitapun dpt ganjaran yg besar... Nak2 kalu budak tu memang orang susah.... Kalau aku bagi duit raya tgk juga perangai mak bapanya... Kalau dulu mak bapanya kedekut ngan aku, aku pun bg skit je kt anak2 diorg....Tapi kalau yg pemurah memang aku lg pemurahlah kt anak2 diorg...
Pastu kalau yg betul2 susah tu lg lah exited aku nk bg.. pastu yg banyak tolong famly aku ke.... Itu kalau sedara mara lah... Kalau bebudak dtg collect kt umah aku bukan shj dpt RM?.00 tapi juga cikedis dan gula2...Biasalah mak aku ni memang terkenal dgn sikap pemurahnya.... anak dia pun pemurah juga....hehehehe.... Smpaikan kitorg perasan ada budak ni dtg beraya ntah bape kali tah... mula2 dtg sorg... pastu bwa member...Aku dlu kecik2 pun mcm tu gak... kalau umah yg bg RM1 tu kira dh beso lah tu time tu... Raya pertama wajib dtg dan raya ke2 pun dtg lg....Buruk perangai...Sebab tu aku gelak je lah tgk budak2 yg mcm tu sbb aku pun mcm tu gak... Pastu kalau umah jer besor tapi bg skit memang kena sesumpah lah tuan umah tu...Nasib baik aku xde majik klu x mau sesuka ati je aku sumpah jd beruk mat ye (binatang kesukaan budak gemuk yg pakai baju oren... jgn tanya sape dia sbb aku shj mereka cerita.... hahaha)Tapi kalau tuan umah tu pemurah wpun umah sederhana tapi layan kitorg dgn baik maka bukan shj dpt senyuman percuma dr kitorg tapi juga kata2 manis dan baik yg boleh diibaratkan doa dari hati yg suci seorang budak comel iaitu AKU.... Dah mula lah teringat zaman kanak2 dlu... Klu nk citer pasal zaman kanak2 ni smpi sok pun xabes... Memang banyak kenangannya...

K back to citer pasal raya thn ni....Yg kelakar tu masa raya pertama tu kitorg kuar kejap lah g umah sedara-mara area JB. Pastu ada sekumpulan budak2 ni dtg nk collect....Msa tu dh dlm keta dah dan kitorg cepat2 blah... CABUT!!!!!.. Pastu bila kitorg blk dan sesampai shj di rumah tetiba kump budak td tu boleh muncul lg... smpi cakap kt kitorg " Pergi mana ni? lama kitorg tunggu"...Wah siap tunggu lg punyalah excited diorg ni nk beraya kt umah kitorg...Padahal umah lain banyak lg....Rsa terharu plak bla mcm tu sekali kan budak2 suka dtg beraya kt umah kta.... Tapi msalah nya diorg ni ajak masuk xnk... Nk duit raya je....Padahal kek Chef Mimieko sedang menanti kedtgn diorg.... Kalau yg masuk tu bukan shj dpt mkn kuih dan kek yg lazat dr chef mimieko tapi dpt ang pow tambahahan lg dr chef sbb sudi merasa kelazatan kek chef mimieko pastu cakap sedap kek ni... nk bwa baliklah....Apa lg sbb dh puji sakan maka chef pun dgn baik hati siap bg tapau lg.... Pantang dipujilah chef ni.... Tapi yg penting rasa seronok dpt bg budak2 makan kek yg manis dan buat hari mereka manis masa tu sbb mkn kek yg manis... Maka ini lah dikatakan kenangan manis..... See xsusah pun nk bg kenangan manis kt budak2 ni....Time mcm ni lah kita nk kumpul pahala banyak2 selepas Bulan Ramadhan meninggalkan kita.... X susah pun sebenarnya nk dpt pahala... Xsemestinya kena tunggu puasa atau raya....

Eh terlebih sudah....Sebenarnya cik mimie nk citer pasal kenangan manis cik mimie pulang beraya kt Kampung utk part 2 ni... tetiba plak melalut pasal duit raya ni... Dh boleh buat satu entry dh ni.... Tu r sape soh buat intro pasal duit raya topik yg memang disukai budak2 comel...xpelah tu nnti cik mimie citer next entry plak ye...Mungkin part 3....K cau dlu....


Cik Mimie dh kurus.... hahaha jgn terpedaya ye.... itu dlh Ijah, adik cik mimie dan Nana... Xsabar2 si Nana ni... Nk suh berposing jap dia dh xsbr nk dpt duit raya tu... suka lah tu dpt duit raya dr cik mimie+cik uda+cik ijah+nenek+mak.....


Sekali lg nk show off choko cheese cake dia.... Ada org siap tempah utk cake wedding... xtau nk buat ke x.... kalau rsa tu memang lah boleh sedap tp rupanya tu masih banyak perlu dipelajari... Mak kata mimieko boleh!!!!!


Mcm biasa coklat cup cake sentiasa menjadi kegemaran budak2 comel... Yummy!!!!!


Introducing new Chef Mimieko Art....Blueberry Muffin... Actually dh lama dh dpt tepung blueberry muffin mix ni...Tokcu (supporter aku yg xpernah jemu) yg bg... Tu yg try buat tu...tapi xikut resepi yg disarankan...main pakai je resepi dr internet... Pastu tmbh kacang hazelnut+badam+coklat chip dan nk lg berseri letak coklat masak skit... First time buat dgn main hentam shj resepi dia dh jd dgn jayanya... xdpt buat banyak... hanya 10 pengunjung terawal shj dpt menikmati kelazatannya... pastu bila org minta resepi cakap sy main hentam aje... Ada org percaya ke??? Tapi percayalah.....

No comments:

Post a Comment