About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Saturday, August 1, 2009

Masakan mak aku.....

Hi! Mimie in the house...hahahaha...xde pe lawak pn.saja je nk gambarkan kt korg yg aku tgh happy or bt2 happy or try to be happy. Yeah happiness will come bla kta bersyukur dgn apa yg kta ada. So, kiranya aku ni nk bgtau korg yg aku ni sntiasa bersyukurlah. No lah actually aku pn manusia biasa xlari dr kesilapan. Cuma skang ni aku tgh beusaha utk memperbaiki dr aku supaya menjadi insan yg berguna dan berjaya di dunia dan akhirat.....Chayuk mimie can! alamak tiba2 plak aku bru teringat yg aku terlupa nk mkn mskan mak aku ari ni. SOrry mak! Seingat aku pg td aku bgn xdelah lewat sgt...Bgn2 je terus layan pak long and mak long aku. Then tolong mak aku basuh bju and sidai bju....Then layan internet jap...actually ada citer best nk citer kt korg..tp sblm tu nk citer dlu mcm ne aku blh lupa nk mkn masakan mak aku ari ni...Pastu kul 11 bru rsa lapar. Sarapan td mak aku beli ns lemak and kuih. so, disebabkan perasaan xnk membazir yg masih menebal aku mknlah ns lemak utk mengisi kekosongan perut ni wpun mak aku dh hampir siap sediakan mknn utk tghari. Mak aku masak smbal udang tumis ari ni... Pergh mmg favourite aku.Tapi disbbkan perut aku ni dh kekenyangan akibat melantak ns lemak td maka aku pospone dlu keinginan aku utk menjamah masakan mak aku. Pastu dlm tghari aku bwa mak and nenek g shopping. Nenek aku nk cr almari utk bilik dia manakala mak aku nk shopping utk brg dapur.Shopping kt Giant jer. Pas shopping mak aku belanja makan kt luar. Mahal siot mknn kt situ. aku ngan nenek aku jer beli mknn. yg lain share2...kitorg mmg suka share. Share is caring right?...Aku pesan mee wantan... mmg xblh masuk dgn tekak aku...last2 aku suh abg ngah aku habiskan....hehehhehehe.. tp nenek aku nya mee grg sedap plak.... nenek aku xhbis..akulah yg tolong habiskan smpi kenyang..Alhamdulillah...balik tu xrsa lapar and nk mkn pn...Dan kotak memory dlm kepala otak aku pn xdelah plak mengingatkan aku pasal sambal udang tumis yg menjadi favourite aku tu...Bila tiba waktu mkn mlm brulah aku teringat akn msakan mak aku yg tiada tandingannya tu...satu hari aku xmkn mskan mak aku....so, aku nk berenti jap ni...nk mkn masakan mak aku tu dlu... Actually aku nk create entry lain. Mcm biasalah aku ni kan dh memang terkenal sbg tukang karut...ala mana taknya..kepala otak aku ni asik r terbayang sambal udang tumis mak aku tu...So, better aku g isi perut ni...klu x bertambah mengarutlah plak entry ni...HEHEHEHHEHE.........

No comments:

Post a Comment