About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Monday, August 3, 2009

Mie at work....

Hi, kawan2! Bertemu kita lg dlm Blog yg suka syok sendiri ni.... Hehehehhe...Tiba rsa mcm nk jd pengacara tv rancangan kanak2 plak...Well biasalah cik mimie kta ini ada konflik identiti yg kronik.. Sometime menjelma jd Tuan putri yg suka syok sndr, sometime tu plak jd bdk comel yg xabis2 kata dr dia comel, sometime jd gdis malang yg asik lah teringat kt Mr.x (tp gadis tu dh xmalang ld dh..dh jd gadis beruntung..hehehhe), sometime tu plak berlagak mcm engineer software yg dh pro lah konon....Actually aku skang tgh menunggu calling dr seorang teman... Oh ye ingat x lg citer bdk comel dgn pakcik yg suka bebel tu... ni bdk comel tgh tgu calling dr Pakcik tu lah ni...Ntah dia call ke x...Skang ni dia kt Bintulu..Pg td bru smpi..Tapi sok dh nk bertolak ke Taiwan plak....huhuhuhuhu... Msti korg pk aku tgh hmm hmm ngan dia kan...Suka ati korg lah..aku layan je perasaan ni... hahahhaha...Biasalah aku suka syok sndr..Peduli r apa org nak kata.Ada aku kisah?...Oh ye berbalik pd topik entry kali ni (cepat2 tersedar klu x msti cik mimie mengarut lg smpi lr dr topik)aku nk share kt korg r mcm ne aku enjoy dgn kerja aku skang. Aku slalu dtg office awal...aku lah yg slalu kuar paling awal ant hmate2 aku....Then dgn memandu the one and the only one my hubby (JLH2503) sambil menikmati pemandangan indah di sekitar Bandar Putera - AIrport Senai - PCM sambil2 mendgr radio Hot.fm. Lalalalala......Pastu bla dh smpi kt car park slalunya x g office terus...lepak2 dlu kt dlm keta smbil dgr radio and smbil.......

Ni lah hobby aku sebelum masuk office....hehhehehe....
Pastu sesampi jer kt office..Eh sblm tu kna bt tempreature body screening test (ni gara penularan H1N1 lah ni) kt Pak Guard dlu...K then sesampi jer aku at my work place bermulalah aku bekerja dgn tekunnya (uhuk.. uhuk...)....oh ye aku ada bela beberapa ekor binatang utk menceriakn meja keje aku ni....Meh aku perkenalkan sekor2 ye....


Ini lah kucing peliharaan aku yg diberi nama Sara (kucing betina) berasal dr Sarawak. Actually Deborah officemate aku yg bg survenir dr Sarawak. Comelkan...


Ni plak ikan peliharaan aku yg unik yg blh hidup tanpa air...hehehhehe..xde nama lg...nk bg nama pe ek? ada cadangan? Ikan ni berasal dr Langkawi...Ni Saufie (pakcik yg suka bebel) yg bg msa dia bercuti di Langkawi....Cantikkan...Blurp! Blurp!....(mujur Sara xmkn ikan ni sbb ikan ni lg besar dr dia...hahhahhaha).....


Ha yang ni Red Rabbit hood... hahahha.Actually ni bkn kepunyaan aku. Aku cilok Dila punya.hehehehe....Ops bekas2 kosong ni terinterprem plak....Hmm dh lama xberisi dgn mknn....Aku ni suka mengonyel smbil bt keje...Klu xde mknn mulalah aku Zzzzzzzzzzz.....paham2 je lah.... Haa nampak x ada gambo 2 gadis ayu kt belakang...tu gambo aku dgn Ida (officemate dan jga hmate aku). Masa ni aku tgh bulat + tembam...hehehhehehhe


Ni lg sekor binatang peliharaan aku kt office. Seekor rama2 yg pelik..Slalunya rama2 suka hinggap kt pokok bunga tp rama2 aku ni suka hinggap kt alat stationary aku...Jgn main2 ni rama terpelajar ni...Actually ni Justin punya...Tp Justin dh xkje kt sini lg...Tgal rama2 ni je lah kenangan dr dia....huhuhuuhuhuhuhu.....


Ni lah gaya aku bila dh mengadap PC. Tp jgn tertipu dgn gambo ni...AKu sebenarnya xbulat mcm ni...Aku slim (saje nk sedapkn ati sndr...).


Ni plak gaya aku klu dh magadap set. Tekun sekali kan....Ada gaya x?


Ni plak gambo my best buddy kt office ni Sri (Mama) and Reen (si bulat). Sri duduk sebelah aku manakala Reen duduk di depan Sri. Minah 2 ekor ni mmg mcm belangkas...ke mana saja berdua... Tp dgn ada nya aku melengkapkan lg hidup diorg wpun aku ni mmg xcukup tgi berbanding dgn diorg..hahhaahha bikin lg ceria dan gamatnya suasana...Diorg r penghibur hati aku di kala aku sdh2 dlu...klu xde diorg mmg aku dh blah dh dr PCM ni...Diorg ni wpun umo lg tua dr aku tp kpl bengong dan sengal mengalahkan aku....Imbas kembali msa detik pertemuan pertama dlu...hmmmm..minah 2 org ni msuk lambt dr aku..kira aku ni seniorlah...msa diorg diperkenalkan kt aku..ceh wah aku bt muka berlagak senior kan....time tu aku tgh busy giler dgn model France...malas nk ramah2....Tiba2 dpt email dr Sri tegur aku...layan jer lah...dlm ati bgus gak bdk ni...lama kelamaan ntah mcm ne ntah kita org blh rapat...Rehat sma2...klu sesape free pn tolong rakan yg busy (Apa yg penting? kerjasama!)...Hangout together... Then yg xbest tu time akhir bln jer msti nk pau aku...Tp sbb kwn kn aku layan kan je lah.....


Ha ni mcm biasalah aku klu xde keje suka amek gambo smbil syok sndr... Topi ni kna pki klu masuk production tp kje aku ni jarang msuk production..Rsa mcm membazir je klu xpki topi ni...Tu yang sesaje je nk berposing dgn topi kebanggaan aku ni.....hahhahhaha...Ini lah aku gaya seorg Software Engineer yang suka bt pelik2....

K lah aku dh mengantuk ni...nk tdo dh..sok dh nk kje....Tgu pakcik ni berjanggut aku...k nite..Zzzzzzzzzz....

No comments:

Post a Comment