About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Tuesday, October 5, 2010

Chef Mimieko Yang Beria nk g umah si Dia....

Masih lg dlm mood beraya dan excited tu masih terasa utk beraya ke rumah sedara-mara dan kekawan dan of course si Dia yang baru hadir dlm hidup ku…Raya kali ini agak special skit sbb rumah si Dia termasuk dlm list rumah2 yg bakal aku kunjung utk beraya. Actually ini bukan kali pertama aku berjumpa dgn famly dia cause sebelum ini aku pernah berbuka bersama dgn Famly dia di sebuah restorant sea food di Danga Bay . Nama restorant tu xbape nk ingat lah plak,. Pada kali pertama jumpa tu memang tiada persiapan apa2 atau buah tgn yg aku prepare utk mereka… Cause that time aku tgh bz dgn kerja… Kali pertama aku berjumpa dgn famly dia dan melihat kemesraan dia dan famly membuatkan aku mula jatuh cinta pada si Dia dan Family… Family yang penuh dengan kasih sayang dan aku juga teringin utk bersama merasa kemesraan itu…Bukan family aku xcukup kasih sayang… Family aku juga cukup segalanya… Tapi dgn adanya Si Dia maka akan bertambah2lah kasih sayang itu dan melengkapkan hidup aku…wink…wink…

Pertemuan kali kedua beraya di rumah dia telah aku persiapkan kek dan biskut raya hand made by chef Mimieko…. Bukan utk mengambil hati family si dia semata-mata tapi bagi ku buah tgn yg aku buat sendiri itu dlh lebih bermakna dan sebagai tanda kasih sayang ku pada si Dia…. Maka Chef Mimieko pun beriya lah dlm menyediakan buah tgn utk mereka… Antaraya ialah biskut almond London , conflake madu, badam Nestum, Brownis walnut dan blueberry cheese tart. Kalau tak plannya nk buat 1 buku kek lg… tapi macam beriya sgt plak… Lagi nak tambah beriya kali ini aku pack kan dlm sebuah bakul dan dihias dgn Bunga Matahari…. Bunga Matahari melambangkan kehadiran Dia dan Famly dalam hidupku membawa yang sinar baru…. Nampak simple tapi kira beriya juga lah…..Hihihihi… First time buat dekorasi buah tgn yg mcm ni… selalunya aku bg dlm beg kertas jer… paling teruk pun dlm plastic jer….. Teruknya… itu ketiku zaman dolu2… ketika aku masih budak2 lg dan banyak lg yg aku xtau dlm relationship….. Skang ni segalanya dh berubah dan aku semakin matang dlm relationship… betul ke????


Inilah dia sebakul buah tgn yg aku bawakan ketika berkunjung ke rumah si Dia.... Actually nk bg sebelum raya... Tapi xsempat kerna kesibukan kerja... Macam beria kan??? Tapi yang penting aku happy buat benda ni suma utk si Dia dan Family.... Idea tercetus bila officemate aku menceritakan ttg pengalaman dia menghadiahkan sebakul buah tgn yg sweet utk org yg tersayang....Pastu aku citer kt mak aku.. Mak aku terus bg support ... Then terus suh adik aku pun buat begitu juga.....Dan aku pun beria ala ye ye oh jer... hihihi.....


Brownies welnut... ACtually this brownies sepatutnya dlm bentuk sebuku kek... Tetapi krn ada kesilapan teknikal semasa penyediannya maka terpaksalah potong kecik dan letak dlm mangkuk kertas utk menutup kesilapan itu.... Nasib baik still cantik....hihihihi....

No comments:

Post a Comment