About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Saturday, July 11, 2009

Ini sudah takdirNya

Hi, babe!
Still sad because yesterday....
aku ingat aku dh ok...
but my hearth still pain deep inside.....
aku bca dgn mak aku...
aku dpt rsakan mak aku kecewa sgt dgn dia....
mak aku dh syg dia mcm anak sndr......
Dia plak mcm xde rsa berslh langsung......
aku xkisah sbb dia tlh lukakn ati aku...
tp aku xblh maafkan dia sbb bt famly aku mcm ni....
hampir suma sedara mara kitorg dh knal dia....
klu blh aku xnk memutuskan silaturrahim yg sedia terjalin ni....
tp bla mak aku kata xyah dh nk ada apa2 hub dgn dia or famly dia...
ntah tba2 aku rsa sdh sgt....
Adakah aku perlu putuskan hub dgn famly dia juga....
Wpun aku xde lah rapat sgt dgn famly dia sblm ni tp perasaan syg dan senang dgn famly dia yg dh lama terjalin ni still menebal lg....
bla aku pk ada org lain yg bakal mgantikan tpt aku dlm famly dia aku rsa sdh sgt...
Ah... mungkin diorg pn dh melupakan aku....
mungkin diorg pn dh xperlukan aku lg....
Mak aku kata kta pn ada maruah...
Klu org dh xnk xyah nk terhegeh2...
Itu mmg btul... tp aku sdh sgt bla aku pk aku terpaksa memutuskan hub. dgn famly dia gak....
bla aku pk aku xblh nk g umah dia lg....
Setiap thn aku akn g beraya ke rumah dia....
setiap thn aku akn btkan kuih almond london kesukaan dia bla tiba ari raya...
tp suma tu dh xde lg thn ni dan thn2 yg akan dtg...
Ya, Allah, aku xminta dia utk kembali kpd ku tp cukuplah sekadar dia sedar dan meminta maaf dgn famly aku....
Aku harap pelayaran akn mengajar dia dan menjadikan dia manusia yg bertanggungjawab kelak...
Alhamdulillah tiada lg doa yg xbaik utk dia....
Sblm ni aku slalu doakan yg xbaik utk dia sbb aku geram + dendam + benci + sedih +cinta kt dia...
Tp skang aku dh blh terima ...
mungkin ini sudah takdirNya....
aku terima dgn hati yg redha....

No comments:

Post a Comment