About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Friday, July 17, 2009

Janji Manis Seorang Lelaki (Part 1)

Di pagi yang indah ni, bgnlah seorg putri yg comel dr tpt beradunya dgn memakai dress yg kembang. Bgn2 je Tuan Puteri terus je mengadap cermin ajaibnya dan berkata di dlm hatinya comel gak aku ni ye....hehehehehe..... smbil tersenyum seorg dr..lalu tuan puteri yg bajek comel ni pn mengikat lah rambutnye yg xbpe panjang tu dgn keadaan senget utk menyerlahkan lg kecomelannya. hahahahha..... dh nk mengarut cik mimie kta ni...ok ok back to the reality.....aku bgn awal xseperti hari2 cuti yg lain. Kebiasaannya msti tdo smpi tghari smpi mak aku dh start membebel. Kerja penukangan dh start awal xseperti hari2 yg lain. well every day mmg lain. Bla kerja penukangan dh start aku pn xleh r nk mandi sbb blk air yg ada ni pki pintu aladdin(bapa aku yg bg nama). pintu aladdin? Pintu aladdin dlh pintu yg xsma mcm pintu2 kt umah korg. Pintu aladdin xberkunci, so, klu tolak skit dh blh nmpak org kt dlm tgh bt pe. itulah dia pintu aladdin. gile ke nk mandi dgn pintu aladdin di kala pekerja penukangan sedang bt kje. ada kang dpt tgk free show. Tp xbermakna tuan putri x nk mandi ari ni... ye lah nnti aku mandi r kt umah sepupu aku kt belkg umah kitorg ni. Tp sblm tu nk update blog ni pasal Janji Manis Seorang lelaki... hehehe xsabar2 cik mimie ni.
Kisahnya bermula di satu pg apabila seorg software engineer yg berdedikasi lg rajin ni (akulah tu hehhehe) sedang men5s (men5s ni maksudnye mengemaskini. term ni klu kwn2 yg kje ngan company jpun tau r kot) kan email dia. Tiba....Tiba.. jeng....jeng.... saje je nk bt suspend....hehehehhe... Si engineer ni terjumpalah email kekasih lamanya. lalu....cuba teka apa yg si engineer ni akn bt? a) terus delete dr emailnye b) xbt pe2 n biar je lah dlm email ni bt kenangan c) terus membca smbil menangis kerana teringatkan kekasih lamaya or last d) membca smbil tersenyum sorg dr mcm org gile...... Jawapanya ialah ..... d) lah. tp engineer ni waras lg ye.Tiba muncul satu idea di dlm kepala otak beliau yg geliga tu nk mencipta satu entry utk blog dia pasal "Janji Manis Seorg lelaki"...hahahhahahaha... apa punye citer dh... k lah2 serius k.... Yg sebenarbnya (taip ni smbil nyanyi lagu Yuna - yg sebenrnya) aku saje je nk tunjuk kt korg janji manis seorg laki ni kpd aku... scroll r kt bwh
Janji hanya tgal janji.... Msti rmi yg beranggapan yg aku ni xblh nk terima kenyataan ni kan.. hahaha sorry to say lah... Actually aku dh xharap pe2 pn kt dia .. Just entry ni nk mengingatkan kpd yg mudah lupa espeially boy yg hanya tau berjanji tp xpernah ditepati. Janji ni dia bg kt aku sblm dia msuk MISC.. Tp segalanya dh berubah stelah dia msuk MISC. He is totally change. Cakap pasal janji ni aku pernah bca satu article di mana anatara dosa2 besar adalah mengingkari janji. betul ke? Klu sesape yg arif tolong ye btulkan statement ni klu aku slh.... Klu lah btul ianya dosa besar, kpd org yg suka bg janji ni tolong lah bertaubat....(tiba2 plak aku jd serius hehehehhe).....Msti rmi yg pk aku ni sje nk memalukan + melepaskan geram + dendam kt x aku tu kan.... xdelah aku dh xrsa pn mcm tu lg... Just that aku rsa topik ni someting yg interesting yg blh dikong si bersama...ni bru je email..msg2 n kata2 yg dia pernah bg kt aku dlu mcm ne... sbb tu lah ini hanya part 1 je... nnti klu aku jumpa lg bhn psl benda ni akn dlh part 2, 3 dan seterusnya.....
Kepada Mohd Hafiz Bin Mohd Yunus (org yg banyak berjanji kt sya);
Its fine for me. Sya xminta pn awak menunaikan jnji2 awak kt sya. Sya pasrah dan redah dgn takdir ini. Wpun awak tdk dpt nk tunaikan janji2 awak tp sya patut berterima kasih sgt kt awk sbb pernah membahagikan sya satu msa dlu. Terima kasih juga sbb bg kenangan indah ini kt sya. bla sya teringat blk kenangan kta sya akn tersenyum. Terima kasih juga sbb tgalkan sya sbb sya rsa hidup sya skang lbh bermakna tanpa awak. Sya harap pelyaran akan mematangkan awak dan menjadikan awak manusia yg lebih bertanggungjwb. Cuma stau pinta sya, jika awak sedar akn kesilapan awak dtglah jumpa dgn mak n ayah sya dan pohonlah maaf dr diorg. Jadilah lelaki yg kuat dan bertanggungjawab. Kerana kau dijadikan lelaki utk melindungi dan membimbing kaum wanita yg lemah. .....

3 comments:

  1. rileks..sume org bukan sama...dh lumrah hidup..

    ~hariz~

    ReplyDelete
  2. ya..ya.. Me rileks...
    thanks 4 d commmnet

    ReplyDelete
  3. sebab solat istikharah je?kenapa tiba2 nak solat istikharah?.

    aku turut simpati.redha je la..

    ReplyDelete