About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Sunday, June 27, 2010

Kasih Blueberry Cheese Tart....(Part 1)

Blueberry Cheese tart....Hmmm Yummy! yummy!...My favorite dan juga antara tart yang aku suka makan dan buat walaupun ianya leceh dan memenatkan... Tetapi jika utk org tersyg mahupun customer ku yg tersayang suma itu tiada masalah bagi ku.... Lately ni aku rindu dan teringat akan seseorang.... Aku pernah berjanji dengan dia yang aku akan buatkan utk dia.... Masa tu dia berada nun jauh dari Malaysia... Sebelum dia pulang aku dgn excitednya menyiapkan pastrynya dulu...Then bila dia kata nk jumpa aku jer barulah aku siapkan intinya...so dh senang skit.... Lagipun susah nk buat temu janji dgn dia..klu hal2 bertemu ni dia susah skit nk janji...klu hari tu nk jumpa hari tu jugalah baru dia bgtau...klu dia bgtau awal2 selalunya mesti xjd...So, pe2 hal aku kenalah prepare kan diri dan kepulangan si dia sentiasa ku nantikan....

Maka tibalah kepulangan si dia ke tanah air... I am so excited... Dan dia pun mengajak aku datang ke rumah dia dan berjumpa dgn mak dia... Wah ni dh lain mcm jer....berdebar-debar jantung ku (HATI ku melonjak keriangan...wakakakaka....)... Walaupun dia xmengatakan sebab sebenar dia mengajak aku ke rumahnya tetapi aku dh mula pasang angan2 dan hati ku mula berbunga riang (ada taman bunga yg harum dlm hati ni....)...Tapi mula2 tu aku buat2 jual mahal dlu wpun dlm hati nk cakap "YES, for u everything my dear"....(Hipokrit sungguh cik mimieko ni...)...Dan aku memberi syarat kepada dia yg aku kena bwa akak aku utk menemani aku...kononnya nk jaga maruah dan keselamatan aku sbg perempuan...Lagipun parents ku mesti xbg aku ke rumah kawan lelaki yg xdikenali seorg diri dari JB ke TUtttttttt ......Maaf tempatnya perlu dirahsiakn demi menjaga sensitivity masyarakat di situ...(alasan jer...) Ok fine.... Bila aku menyatakan hasrat aku dia mula xpasti dgn ajakannya dan aku mula risau dan bimbang...

Tibalah hari yang dinanti2kan....Wpun dia xmemberi confirmation apa2 lg tetapi pd hari tu aku dgn bersemgtnya menyiapkan Blueberry Cheese Tart utk si dia... Tiada kata putus dari si dia... Tiada call dan message dan tetiba dia seperti menyepikan diri...(macam biskut chips morelah awk ni...kejap ada kejap xde...)..lalu aku hampa dan kecewa....Aku bukan xnk menelefon dia dan minta kepastian tetapi dia sendiri yg memulakan planning itu dan dialah yg kena bgtau...
Klu nk katakkan nk,
klu xnk katakan xnk,
jangan biar ku ternanti-nanti,
Dan akhirnya yang untung rakan2ku di office... (Pantun kah ini???)

Wpepun aku sentiasa ternanti2kan utk bertemu dgn si dia dan berharap satu hari nnti aku dpt membuatkan Blueberry Cheese Tart utk si Dia....Kerana ini bukan sekadar janji ku pada si dia tetapi memang sudah niat ku utk dia yang teristimewa.... To be Continued....


Gambar hanya hiasan semata-mata....

No comments:

Post a Comment