About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Sunday, June 27, 2010

Mencari pelangi selepas hujan

Di saat aku kehilangan matahari...
Tuhan turunkan hujan...
Aku tercari2 matahari ku....
Ku berdoa meminta Tuhan kembalikan matahari ku di kala hujan yang lebat melanda....
Namun Tuhan itu maha mengetahui apa yg terbaik utkku....
Tuhan anugerahkan aku Pelangi yang indah di saat aku rindukan kehadiran matahari...
Telah ku temui pelangi itu....
PELANGI itu memang indah...
Lagi indah dari matahari....
mengindahkan lagi taman bunga yang ada di HATI...(xabis2 dgn ayat ni...hahahaha)
Sehingga di suatu hari aku sekali diduga dengan kehilangan pelangi...
Aku kecewa dan sedih akan kehilangan sang pelangi...
Wpun kehadirannya hanya sementara tetapi cukup mengindahkan lg hidupku....
aku tidak pernah menyesal mengenali pelangi...
kerana kehadirannya mewarnai hidupku....
Namun Pelangi hanyalah ciptaan Tuhan ...
Dan Tuhan hanya beri ku pinjam utk sementara waktu...
Yang HAKIKI adalah CINTA Yang maha Esa....
Tiada lagi yang kupinta melainkan kekuatan dan ketenangan di JIWA yang abadi....
Semoga Aku tabah menghadapi hari mendatang....
Amin....



Pelangi.. pelangi..
alangkah indahnya...
merah puti kuning di langit yang biru...
pelangi...pelangi...
kau di hati ku....

No comments:

Post a Comment