About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Saturday, July 31, 2010

Chef Mimieko menggedik di dapur.....

Alhamdulillah.... Projek Base model aku yang pertama dah pun berjaya disiapkan... Dan pertama kali juga aku jd Leader utk model kali ini.... Bermacam2 dugaan yg aku hadapi... Memang mencabar...So, lepas ni banyaklah masa aku utk menjlnkan aktiviti sampingan aku sebagai Chef Mimieko, Mimierazi dan berblogging....Wah rindunya kepada chef Mimieko ni....Actually rindu sesgt nk baking cake... Time sibuk dgn kerja asik xdpt buat je coz dh kepenatan sesgt bla time weekend.....Smpikan dh beberapa kali dgn tidak sengajanya menghampakan customer2 aku.... Aku yg hampa sbb xdpt nk siapkan tempahan mereka....

Sampaikan ada customer aku canclekan tempahan dgn aku sbb aku xsempat nk siapkan temphannya... maafkan sy ye en. customer... Ada lg satu plak anak kpd my mom yang mengidam nk makan blueberry cheese tart aku....Wpun masa tu aku dh kepenatan dan soknya aku kena kerja ari sabtu malam tu terpaksa gak kuatkan semangat siapkan tempahan...Akhirnya dpt gak siap...Tapi malangnya xdpt disampaikan kpd ank kwn mak aku yg mengidam tu sbb mak aku xjumpa dgn kwn dia... pastu lak alamat pn xtau dan no. tel pn xamek... mak akulah ni bukannya nk minta no. phone... dh 2 kali jd benda mcm ni...Aku yg terasa hampa sbb xdpt nk tunaikan hajat org yg mengidam.....Kahsian kt baby dia nnti....huhuhuhu......

So, weekend yg pertama kalinya aku xkeje di hari sabtu setelah sebulan lamanya aku terpaksa korban kan sabtu aku kerna projek aku tu....maka mulalah Chef Mimieko menggedik kt dapur....Pada kali ini chef Mimieko ingin mencuba resepi baru iaitu Brownies Lapis Cheese....Resepi amek dr internet..Nampak mcm sedap... Tu yang nk try.... So dlm tempoh percubaan pertama kalinya ni banyak gak lah sukatan yg terslh...huhuhu....last2 bukannya jd kek lapis tapi jd Brownies marble cheese... tu pn marblenye pn mcm xjd....Tapi wpepn rasanya x menghampakan chef....Seriusly, rasanya sebiji mcm kek lapis sarawak - coklat cheese.... Jom kita saksikanlah hasilnya....Tadaaa........




Setelah siap percuabaan Brownies lapis cheese ni chef mimieko yg asik nk menggedik kt dapur ni pn men5Skan lah work place nya.... Dah lama chef mimieko x men5Skan tpt simpanan bahan2 kek ni.... Lagipun lepas ni chef akan lg busy dengan tempahan dan persiapan utk raya Aidilfitri ni... So, kenalah check mana bahan2 yg dah expired or mana yg boleh guna lg dan mana yg xde lg....So, pas ni boleh lah beli bahan yg semamngnya dh habis dan xdelah membazirkan....Dan beginilah hasilnya 5S work place chef Mimieko ni....


And also chef Mimieko would like to introduce u her first signature ever.... Tadaaa....

No comments:

Post a Comment