About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Saturday, July 31, 2010

Kasih Blueberry Cheese Tart ....(Part 3 - Izinkan aku tunaikan niat di hati)

Hati ini sudah semakin hampa dan hampa... Kepulangannya untuk bercuti tidak dikhabarkan kepada ku seperti biasa....Dia sudah semakin jauh dan jauh...Tetapi niat di hati ku untuk membuatkan si dia Blueberry cheese tart tidak kesampaian lagi... Aku sentiasa mencari masa utk bersiap sedia dengan Blueberry cheese tart walaupun msa itu aku tgh busy dengan kerja ku. Seperti biasa aku akan menyiapkan pastrynya dahulu...Malangya pd hari itu aku kehilangan resepinya..aku dh lah jenis yg susah nk mengingat sesuatu benda...wpun dh banyak kali buatpn aku still perlukan resepi kt depan mata... Pd mulanya aku try mencari di internet....tetapi resepinya suma xsama...takut2 cuba resepi lain xsedap plak...So, aku just cuba ikut gerak hati aku. Tetapi hasilnya memang lain skit... Pastry tu keras dan berminyak...Bila aku check blk rupanya aku terlebih masukkan telur...huhuhuhu...

Tetapi aku xberputus asa...Aku cuba buat yg baru dan kali ini benar2 mengikut resepi yg betul wpun aku terpaksa buat time hari kerja....Now i feel like 24 hours a day that Allah gives is not enough for me....Dengan kesibukkan kerja ni sometime hari Sabtu pn aku bekerja. So hanya tinggal hari Ahad sahaja utk aku menyampaikan niat di hati ini kepada si Dia...sedangkan hari Ahad dlh utk aku beristirehat dgn famly.... I feel so tired but because of him and because of niat di hati ini aku kuatkan semangatku...Then, bila tiba masanya aku bgtau si dia akan hajat aku utk bertemu dgn si dia...mungkin utk terakhir kali... Dia menyatakan yg dia ada hal pd ketika itu...tetapi aku tau itu hanya alasan semata...Dia sememangya tidak mahu utk bertemu dgnku....Aku hampir2 putus asa....Tetapi kawan baikku sentiasa memberi semangat kepdaku...Aku sentiasa mencari jalan agar aku boleh menyamapaikn niat hati ini...Hinggalah aku mendapat satu idea... Kebetulan sepupuku kenal dengan adik dia maka aku meminta bantuan sepupuku....Plan asalnya nk minta sepupu ku menyerahkan blueberry cheese tartini kpd adik si dia tetapi adik dia ada aktiviti kt sekolah....Pd mulanya memang nk cari kt sekolah tapi bla pikir blk xknlah smpi nk cari kt sekolahkan dek kerna keje gila aku ni... Memang gila..Last2 kena tebalkan juga muka bg sendiri kt umah dia....Tapi malangnya umah dia mcm xde org... last2 aku sangkut je kt pintu pagar umah dia...

Walaupun keta si dia tiada di rumah tapi naluri aku merasakan yg dia sebenarnya sengaja mengelakkan diri dr aku..Lalu aku memriksa di rumah kwn dia.. memang ada keta dia... Sememnagnya dia memang tidak ke mana...Dia memang sengaja mengelakkan diri dari ku bila aku ternmpk keta dia menuju ke rumahnya dan aku mengekori si dia...Aku ni memang dh gilakan??? xpelah just for that day... What eve org nk kata...Yang penting aku dpt tunaikan niat di hati....Yg penting lepas ni aku dh xde hutang pe2 pn dgn Dia dan lepas ni xde penyesalan di hati lg kerna xdpt nk tunaikan niat di hati...Memang ianya hanyalah niat di hati dan bukan utk menarik perhatian kpd dia utk kembali kpd ku... Pernah suatu msa dlu juga aku buatkan utknya...dan aku mahu buang perasaan ini jauh2....Dan kali ini aku berharap dia xkan pernah hadir dalam hidup ku lagi....Wpun dia xpernah berterus terang dgn ku tapi aku faham akan maksud layanan dia..Dari dulu dan skang...Dia xberhak utk menghalang aku berfikiran apa pn kerna dia sendiri pn xpernah utk cuba menerangkannya kepadaku....Cukuplah sampai di sini sahaja permainan yg kau ciptakan...Jangan jadikan kawan baik itu sebagai alasan utk kau pergi dan datang dlm hidup ku lagi kerna aku sudah penat...

Sekali lagi aku kecewa dgn lelaki... Luka lama berdarah kembali... Malah bertmbh sakit rasanya...Lalu ku persiapkan diri menghadapi kemungkinan yg datang.. Dan kepada Allah aku berserah.. Di saat ku terkapai2 mencari sinar kebahagiaan Tuhan telah menemukan ku sinar itu....Alhamdulillah aku dapat menghadapi dugaan ini dengan tenang dan sabar....

No comments:

Post a Comment