About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Wednesday, February 10, 2010

Warkah Terakhir (Fall in love)

Salam anda semua....
Permainan En SA dan gdis kilang memang dh game over tetapi kisah mereka masih blum berakhir... Saje je nk stop kjap citer pasal diorg...Kali ni nk citer pasal Warkah Terakhir, documentari about Rosli Dhobi pejuang kemerdekaan Sarawak....hehehehe....bukan pasal surat cinta terakhir utk kekasih hati tau.....No..no..

Kalau sesape ada menonton dokumentari or mungkin blh dikatakan drama Warkah Terkahir mesti tau siapa Rosli Dhobi ni....Aku pn baru shj mengetahui nama ini melalui drama ini yg di mainkan di Astro Prima setiap hari selasa pukul 10.30 mlm (kalo slh sila btuikan eh)....Ini dlh drama patriotik...Msti xramai yg menonton drama ni...Aku pn pd mulanya tertarik dgn drama ni sbb rupa pelakon utamanya yg memainkan watak Rosli Dhobi sama mcm Mr. S. Tetiba plak tersuka kpd yg milik wajahnya mcm tu....xdelah ensem tp manis ada....

So, aku mengikuti drama ni bkn sbb aku ni berjiwa patriotik tp sbb melepaskan rindu ku pd Mr. S.... Tapi makin lama aku menonton drama ini aku bkn shj meminati pelakon utamanya yg serupa mcm Mr. S tetapi juga tlah terpikat dgn watak Rosli Dhobi ni....Seriusly, bla aku mengetahui yg akhirnya Rosli Dhobi ni akan mati di tali gantung disbbkan perjuangannya aku akn mersa sedih dan nangis....dan sedih aku tu sampai ke office pd esok harinya dan yg jd mangsa aku yg mendengar kesedihan aku tu ialah kwn sblh aku, Sri.....Seriusly, i am deeply fall in love...But with who????? Mr. S or Rosly Dhobi????? (Tanda tanya sje ditinggalkan utk para pembaca....hehehehe.....)

2 comments:

  1. selesa minggu depan ade lagi tak drama ni?
    teruja nak tengok wajah mr s
    i rasa mr s special bagi mereka yg tahu menilai
    mcm i jugak la, huhuhu

    ReplyDelete
  2. i minat suma pejuang...
    yg dah pergi atau yg sedang berjuang...
    kalu i tengok cita ke, baca buku ke, i bayangkan diri i seperti mereka...
    dan cuba jadi mcm mereka...
    kdg2 terikut2 cara mereka...
    tapi i contol juge pasai kena jadi sendiri..

    ReplyDelete