About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Sunday, January 9, 2011

Fashion Casual ke dinner.....

Hi all...
Fashion??? hehehe... nak citer pasal fashion ni memang i xbape pandai.. tapi cuba lah juga utk menjinak2kan diri dlm bidang ni just utk suka2... Lagipun skang ni i am in Fashionista Season (mood berfashion daa)... Actually last week my department ada Annual Dinner for the first time... Temanya Red Jeans.... Red???? Jangan jadi Mak Ngah sudah... Since tgh bulan ni and i pun tgh mood yg xbape baik utk bershopping (Kalau shopping time ni mesti i beli ntah apa2... so lbh baik kawal dr dari bershopping) maka apa yg perlu dilakukan ialah menyelongkar wardrobe and pakai yg recycle.... Alamak klu pakai recycle tetiba ada org tegur "Eh baju ni kan yg ko pakai time g....." mcm ne eh????? xpe itu perkara no. last yg perlu dipikirkan.... Yang pertama sekali mencari baju yg sesuai utk ke dinner tu nanti dan menepati temanya...... So dlm pencarian itu i menjumpai baju yg paling sesuai ialah baju ini:


Long Red shirt.... But this shirt actually ada part yg i dont like when it put on my body... So, i must find something like cardigen or jacket to cover it..



And then i found this, red sleeveless jacket ... This the only sleeveless jacket i have... Nak beli yg baru hmmm not under budget plak....but it red colour not really menyerlah... i think if i have sleeveless jeans jacket or other colour must be nice... However must be the way to make me look perfect on that nite.... I think my cloth are not nice enough... Actually it ok if i am not look gorgeous on that nite as long as i dont look like Mak Ngah yg suka pakai merah sudah.... So, the solution is to make my shawl or anything that cover my hair (of course i have to cover my hair) with something look extraordinary different with soft or dark colour.... So, i choose grey because it suit with all colours.... Dan kebetulan plak i ada order Smarties shawl grey tone yg sgt cantik.... I think this shawl can help me to look nice on that nite.... Ok lets see the result:


I think it nice enough... Thank you to the shawl... eh no! thanks to my friend... i really2 like this shawl....Luv u... Mmmuah...Mmmuah...



Lagi dgn menyerlah dgn red inner... Actually inner ni i beli cause nak match with my shawl and shirt... At first i though it cotton material...because it look like cotton material... But actually not... So when i wear it my face will look so Bulat u know.... This is what happen when i shopping during this mood... Sepatutnya i rsa dlu materialnya... ni i main beli je... Then bila smpi umah dh menyesal....Mujur ada sepit yg beli kt pasar mlm ni... dapat juga membantu for me to look different....

2 comments:

  1. mie! beg tu chantekkkk mana rembat, nak jugak nak jugak hehehe..

    ReplyDelete
  2. Cik Siha...
    Itu beg my camera lah.... rembat kt kedai camera lah... hehehehe....

    ReplyDelete