About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Friday, March 12, 2010

Searching for new LOVE....



Love. Love. Love... Asik berjiwang je cik Mimie ni.... Ok find klu sesape xnk baca entry jiwng karat Mimie ni boleh blah... Alamak terkasar plak bahasa ni... I'm sorry.... Mimie mana boleh berkasar dgn anda si pembaca yg comel sekalian kan..kan...Mimie dh berubah dh x pgil diri dia comel tapi nk pgil pembaca dia lak yg comel coz Mimie dh xnk jd Budak Comel lg dh... Budak comel selalu kena buli... Nk jd Wanita Solehah plak....ishk.....ishk ...xsesuai...hahahaha....

Sebelum Cik Mimie, Wanita Solehah ini (Tolong jgn menyampah dgn ayat ini...ini hanyalah keazaman sy sj..harap blh diterima oleh pembaca comel sekalian....)bercerita lbh lanjut mengenai entry kali ini sy nk comment sedikit mengenai comment rakan2 pembaca sekalian yg comel mengenai Story of Mie ni.

1)"Story of Mie ni menarik cerita nya sampi boleh bt Novel tapi x tersusun dan bahasanya masih perlu diperbaiki..."
"Story of Mie" ni bukannya cerita novel yg dikarang oleh si penulis. Ini adalah kisah reality hidup seorg gdis yg biasa shj. Ceritanya xtersusun lg sbb kepala otak si penulis ni yg mcm tu...hehehe....Lg plak bahasanya memang ikut sesedap rs dia jew sbb penulis bukannya dr kalangan org Sastera....Janji paham sudah... Tapi klu if one day i want to be serius dlm bidang ni yes, i will improve it.....

2) "Cerita ko ni klu ditayangkan di pawagam memang habis pawagam tu kena bakar."
Well, what can i do this all just my fate yg dh ditentukan oleh Allah s.w.t. Maby for this time being i still not find the happy ending. Tapi Tuhan maha tahu apa yg terbaik utk kita dan sy sebagai hambanya hanya boleh berusaha, berdoa dan redha atas apa yg telah ditentukan... Dan sy yakin jln yg berliku ini lah yg membuatkan perjlnn hidup sy bertmbh menarik dan indah...cuma Happy endingnya shj tidak jumpa lg....

3)Your blog seems like u're not very lucky with your love thingy.
Maby ini sudah ditakdirkan dan i terima dg hati yg redha.

4)"Lepas ni bg tips mcam mana nk berjaya dalam kerjaya macam akak ok.hari2 tanamkan semangat 'i have to be strong bole punya redah benda ni'".
Insyaallah.... Thanks for kata2 semangat itu.. Ya, I hv to be strong.... Caiyuk!!!!!

5)"Be strong tau lepas ni.xmo dgr dlm hati ade simpan kisah sedih2 saja.mau dgr cerita happy2 pulek nanti share boleh kita gelak sama2 oke"
Baiklah si pembaca yg comel... Pas ni no more Mr. X, no more Mr. S.A and no more Mr. S... Sy akn buktikan yg Story of Mie akn lbh menarik tanpa cerita mereka.... Caiyuk!!!!!!!!

Peh dh panjang menaip nih... tapi xmsuk lg pasal entry kali ni...Sebenarnya Searching for new LOVE ni adalah mengenai pencarian Wanita Solehah terhadap cintanya kepada kerjayanya... Sebenrnya cik mimie ni dh xde hati dh nk kje kt situ.... So skang ni memang cik Mimie sedang bergiat utk mencari pekerjaan lain atau mungkin nk sambung study... Itu masih dlm pertimbangan..... Tapi sementara masih blum dpt new life ni Cik Mimie nk share petikan dr buku motivasi pasal CINTA yg bertajuk "Tambahkan Cinta dan Kurangi Benci"

Bila anda tak mencintai pekerjaan anda, maka cintailah orang-orang yang bekerja di sana. Rasakan kegembiraan dari pertemanan itu. Dan, pekerjaanpun menjadi menggembirakan. (My best fren Reen and Sri yg sentiasa menghiburkan hati ni dna juga teamate yg lain....)

Bila anda tak bisa mencintai rakan-rakan kerja anda, maka cintailah suasana kerja anda. Ini mendorong anda untuk bergairah berangkat kerja dan melakukan tugas-tugas dengan lebih baik lagi. (suasana mcm xde yg menarik..)

Bila anda tak bisa juga melakukannya, cintai setiap pengalaman pulang pergi dari dan ke tempat kerja anda. Perjalanan yang menyenangkan menjadi tujuan tampak menyenangkan juga. (Suka drive pg2 lalu selong...melihat pemandangan pg di sekitar kg yg ada kt situ....nyaman je)

Namun, bila anda tak menemukan kesenangan di sana, maka cintai apapun yang bisa anda cintai dari kerja anda : tanaman penghias meja, cicak di atas dinding, atau gumpalan awan dari balik jendela. Apa saja. (Binatang2 peliharaan ku at my work desk yg sntiasa menemani ku, SARA(kucing dr sarawak), ikan yg unik, red rabbit hood and ada ekor beruang yg baru yg gemuk...hehehe....)

Bila anda tak menemukan yang bisa anda cintai dari pekerjaan anda, maka mengapa anda ada di situ? Tak ada alasan bagi anda untuk tetap bertahan. Cepat pergi dan carilah apa yang anda cintai, lalu bekerjalah di sana. Hidup hanya sekali. Tak ada yang lebih indah selain melakukan dengan rasa cinta yang tulus. (Cari keje lain and Searching for new LOVE....Oye!!!!!)

Ok lah semoga paparan kali ini dapat membantu anda mcm ne nk BerCINTA dgn kerjaya anda... HAPPY searching for New LOVE....

No comments:

Post a Comment