About Me

My photo
I Love my Family.. I Love my Friends... I Love Cakes... I Love Chocolate... I Love fruit... I Love Travel... I Love Photography.... And last but not least I LOVE HIM before, Forever and after.... Mmuah... Mmuah...

Magic Word

“Semua benda yang hebat telah dicapai oleh orang yang berani untuk percaya bahawa sesuatu di dalam diri mereka adalah lebih hebat dari situasi. Kesusahan adalah peluang yang menyamar. Dalam kesusahan, terdapat peluang! Antara masalah pada semua orang adalah mereka menghabiskan terlalu banyak masa menangis di depan pintu yg tertutup rapat di depan muka mereka,sehingga mereka tidak melihat 9 lagi pintu yang terbuka untuk mereka. Hanya lakukan yang terbaik dan biarkan keputusannya di tangan Tuhan. Anda mungkin tidak dapat apa yang anda inginkan, tetapi anda akan selalu dapat apa yang anda berhak miliki. Jangan, jangan, jangan sekali-kali berputus asa"

-Lachman Melwani-

Monday, March 8, 2010

Secret Admire (Istiharah)

"Ya, Allah! Sekiranya dia adalah jodohku yang telah kau tetapkan dan lelaki yg baik utk ku, lelaki yg blh membhgkan dan menyayangiku dan yg dpt membimbingku ke jln yang kau redhai maka kau bukakanlah pintu hati ku untuk dia. Jika tidak maka kau jauhkanlah aku dari melukai hatinya"

Di setiap simpang yang aku temui pasti akan aku sertakan dgn istiharah.... Mr. S.A jga adalah salah satu persimpangan yg aku temui di dlm perjalanan hidupku....Di awalnya nampak indah tapi di dalamnya hanya Tuhan yg tau....Oleh itu hanya pd Tuhan aku meminta pertunjuk.

Di suatu hari aku bersetuju keluar dinner dgn Mr. SA setelah sekian lama dia mengajak aku utk keluar dinner bersama. Lgpun aku mahu memberi dia peluang utk menambat hati aku kalau benar2 dia ikhlas dgnku. Walaupun dia melayan aku seperti tuan puteri tapi suma itu tdk dpt menawan hati ini. Selepas itu aku cuba utk menjauhkan diri dari dia termasuklah berkawan dgn kwnnya, Ali (bukan nama sebenar) yg aku kenal melalui Mr. SA. Memang aku memninati Ali dlm diam. Tapi minat tu hanya sekadar pd rupa shj. Setelah itu hubungan kami menjd rengang dan dia semakin menjauhkan diri dari ku.... Tapi aku xtau adakah ini pertunjuk bhw dia bukan lelaki yg terbaik utk ku atau dugaan dr Tuhan...wpepn aku berserah...........

No comments:

Post a Comment